Milí námořníci,
z osobních důvodů jsme se rozhodli zahájit prodej naší lodě Motomar 44 Aft Cabin „Nonoah“.
Loď je v současné době na severu Norska, na Lofotech, kde má trvalé místo v přístavu v Laukvik a průběžně plní nasmlouvaný plavební program v celém severním Norsku.
Je uzpůsobena zejména k několika typům užívání:
- lyžování z lodě (Ski & Sail) – březen a duben na Lofotech
- letní turistika, kajaky, šnorchlování, potápění, turistika v horách – červen-srpen Lofoty
- pozorování velryb a šnorchlování – listopad a prosinec, popř. leden – Finmark (Skjervoy, Alta…)
- potápěčské safari na vraky – Lofoty, Vestfjord a Hardangerfjord resp. oblast Bergenu
- dálkové plavby s vysokou mírou nezávislosti na břehovém zázemí
Loď je prodávána z plného komerčního provozu s výbavou a provedením s vysokým standardem arktického provozu, s možností převzetí i obchodních aktiv a infrastruktury. Provoz v této oblasti je celoroční: březen-duben Ski&Sail, květen potápění (vraky), červen-srpen letní turistika, září potápění (vraky), říjen kondiční arktické plavby a přeplavba na velryby, listopad – leden pozorování velryb a šnorchlování s velrybami, (únor servisní měsíc) …
Aby toto vše bezpečně a pohodlně zvládala, disponuje parametry a výbavou:
- typ: Motomar 44 Aft Cabin – loď je vyrobena italskou loděnicí Motomar v malé sérii civilních nástaveb na trupu pracovních lodí (coast guard, pilot service …). Díky tomu je její základ a plavební vlastnosti mimořádně robustní, stabilní a spolehlivý.
- standardní plavební rychlost = 6,5 – 7 kn, maximální rychlost dle testu v roce 2018 = 16 kn
- kajuty a lůžka:
- salon s kormidelním stanovištěm
- kuchyně
- plynový sporák 4 ploténky, zakrytý pracovní deskou
- elektrický dvouvařič
- dvě chladničky (116 a 38 litrů), mrazák (40 litrů)
- dvojdřez, digestoř
- kávovar, rychlovarná konvice, toastovač
- kompletní nádobí
- 3 kajuty / 8 lůžek:
- záďová: dvojlůžko + výklopné lůžko (plné rozměry), vlastní koupelna se sprchou
- příďová: dvě oddělená lůžka + výklopné lůžko (plné rozměry),
- boční: dvě oddělená lůžka.
- příďová koupelna se sprchou pro příďovou a boční kajutu
- sklad (2 x 2 m)
- oblasti plavby a počet osob:
- oblast II: 8 osob
- oblast III: 12 osob
- registrace: MDČR, česká vlajka (aktuální technická prohlídka do r. 2027)
- rok výroby: 1979
- rozměry:
- délka trupu 13,5 m
- délka celková LOA (vč. palubních jeřábů s tendrem a kotevních instalací) 15,4 m
- šířka 4,6 m, ponor max 1,65 m
- výtlak: 18 tun prázdná / 23 tun plná
- palivové nádrže: 3.000 litrů (4 x 750 litrů, libovolně oddělitelné / propojitelné pro oba motory). Nádrže jsou stojaté s přepážkami, lze je dočerpat do cca 20% zbytkového objemu. Reálný disponibilní objem paliva je tedy cca 2.400 litrů, plavební rádius ve standardních podmínkách cca 860 NM.
- trup: materiál sklolaminát, dno a boky dvojitý.
- drenážní systém: 3 samostatná oddělení trupu (2 kolizní přepážky) – záď / středová strojovna / příď. Celkem 6 bilge pump (3 automatické v jednotlivých sekcích, jedna ručně spouštěná elektrická v příďovém kolizním prostoru pod kotevnou, jedna centrální elektrická s přepínáním sání ze všech 3 sekcí, jedna ruční).
- motorizace: 2 motory Detroit Diesel, 6 válce o objemu 8 litrů a výkou 425 HP každý. Převodovky jsou hydromechanické, s přímými hřídeli. Motory jsou naftové dvoutakty – výhodou je vysoká spolehlivost, nízké vibrace (6 expanzí za otáčku), nevýhodou vyšší hlučnost.
- kormidelní systém: řízení hydraulické, dvě paralelní řídicí stanoviště (hlavní stanoviště v salonu a pomocné na flybridge) plus hydraulický autopilot. Dvě kormidla za propelery.
- kotevní instalace: 2 samostatné systémy
- 1x kotva 32 kg + 100 metrů (řetěz 10mm)
- 1x kotva 33 kg + 160 metrů (60 metrů řetězu 10mm + 100 metrů lana 22 mm).
- ovládání kotev z můstku v salonu i ovladačem u kotev.
- navigační výbava:
- 1 x PC se SW Transas se samostatným GPS modulem
- 1 x PC se SW Max Sea Time Zero a Open CPN s podklady o-charts se samostatným GPS modulem
- 1 x ploter Garmin s mapovými podklady severní Evropa po Svalbard se samostatným GPS modulem
- radar Garmin
- AIS Rx/Tx s výstupem do samostatné navigace Open CPN na samostatném monitoru, se samostatným GPS modulem
- druhý samostatný citlivý AIS přijímač převedný do PC navigace Time Zero
- samostatný monitor pro navigaci z PC Time Zero umístěný ve skipperské kajutě
- hloubkoměr 2x
- Log 2x
- 3 x ruční VHF, z toho 2x vč. DSC
- 2 x VHF radiostanice s DSC
- 1 x HF/MF přijímač
- EPIRB – automatická „freefloating“
- AIS SART transponder
- 2 x osobní AIS beacon
- záchranný ostrůvek Viking SOLAS pro 8 osob
- citlivý stereo hydrofon pro příjem podmořských zvuků velryb, výstup do repro soustavy v salonu, do PC pro záznam, do sluchátek
- topení: naftové, vodní, dva nezávislé paralelní zdroje 12 kW každý, topná tělesa ve všech prostorách a ohřev vody, plus tělesa pod čelními okny pro odmrazování a odmlžování v zimních podmínkách.
- Pitná voda: nádrž 800 litrů, centrální rozvod (kuchyně, 2 x koupelna, strojovna, paluba), ohřev v kombinovaném bojleru 80l – 230V a z naftového topení.
- rozvod elektro:
- 12 V – 4 banky: 440 Ah servisní, 400 Ah startovací, 80 Ah startovací generátoru 6,5 kW, 110Ah navigační přístroje (UPS k servisním)
- všechna světla LED
- pracovní LED světlomety dopředu i dozadu
- 230 V – břehová přípojka s volitelným lodním jištěním podle parametrů (jističe) břehu, rozvod 230 V ve všech kajutách
- generátor 6,5 kW, naftový, zabudovaný ve strojovně
- generátor 1 kW benzínový kufříkový
- dobíjení:
- Victron 50 A, inteligentní, oddělené výstupy na banky
- 60A manuální zabudovaná nabíječka se 6 volitelnými stupni (původní systém, po instalaci Victron zůstává jako záložní)
- přídavný člun: laminát s komorami a schránkami 3,2 x 1,4 m, motor Tohatsu 5 HP (vše r.v. 2018) 3+1 osoby (3 dospělí, jedno dítě)
- 2 x kajak nafukovací, každý 2+1 osoby (2 dospělí, jedno dítě)
- kompresor (benzinový) pro plnění potápěčských lahví, 6 ks lahví 15 l, 6 x 12 kg olovo (výbava k dispozici od konce roku 2024)
Historie a provoz:
- loď námi koupena v roce 2018 v Itálii, významně dovybavena a postupně přeplavena do Norska
- odhad proběhu motohodin v době nákupu dle údaje prodávajícího = 1.800 Mth – nelze s jistotou doložit
- v našem provozu napluto 8.400 NM za 1.400 Mth
- reálný odhad provozní doby za celou dobu existence lodě = 5.000 Mth (podle dostupných informací o historii a posouzení technického stavu)
- rychlost, spotřeba:
- plavba probíhá celou dobu našeho užívání ve výtlačném režimu při rychlostech 6,5 – 7 kn
- spotřeba v tomto režimu je v rozmezí 2,6 – 3,0 litru/NM ( 15,6 – 16,8 l / hod při 6-7 kn a standardních podmínkách)
- při výtlačné plavbě 7 kn jsou otáčky motoru cca 1.100 ot/min, propelery 1:3,2 = cca 300 ot/min
- spotřeba při rychlosti překračující maximální trupovou rychlost výtlačné plavby (cca 7 kn) je násobně vyšší, nebyla nikdy testována
- spotřeba naftového topení v zimním období průměrně 1,2 litru/hodinu pro vytopení celé lodě. Vždy je v provozu pouze jeden zdroj (12 kW) který pracuje v úsporném režimu na cca 40 % výkonu)
Režim prodeje, cena, termíny:
- loď je momentálně v plném nasazení ve sjednaném plavebním programu a její provoz bude určitou mírou pokračovat i nadále
- během této doby je možné přijet loď prohlédnou, udělat zkušební plavbu a případně začít jednat o prodeji
- jakmile se začne rýsovat dohoda s případným kupcem, zastavíme další obsazování a stanovíme termín možného převzetí. Jelikož naši hosté objednávají plavby ve značném předstihu je třeba počítat s dobou několika měsíců pro ukončení naší činnosti
- loď bude do ukončení programu pozorování velryb 2024 na severu Norska, potom (pravděpodobně koncem července 2025) zahájíme přeplavbu na jih do Hardangerfjordu. Pokud se do té doby neprodá.
- k lodi je možné předat i značné množství kontaktů a vazeb na možnosti kotvení mimo turistické přístavy a veřejnou infrastrukturu jak v oblasti Lofot a Vesteralen, tak i Skjervoy
- loď je registrována v norském registru komerčních plavidel SDIR a splňuje požadavky na komerční provoz v Norsku. V případě zájmu o další komerční provozování lze předat i tyto vazby a navázat na zavedený systém
- cena lodě se bude odvíjet od požadovaného rozsahu – od pouhé samostatné lodě až po předání kompletního komerčního projektu. Základní cena za loď je 1,8 M Kč (vč. DPH, nelze odečíst)